BEGELEIDING

REMEDIAL TEACHING

Ieder kind leert op zijn eigen manier. Het kan voorkomen dat een kind meer tijd en/of hulp nodig heeft om de leerstof eigen te maken. Kinderpraktijk Topper biedt deze extra ondersteuning aan. De hulp is afgestemd op de specifieke hulpvraag van de leerling en richt zich voornamelijk op het leerproces. Het gaat om ondersteuning op het gebied van lezen, begrijpend lezen, rekenen, spelling en/of schrijven. 

Elke aanmelding begint met een intakegesprek. Daarnaast is overleg met de leerkracht ook mogelijk. Na de aanmelding volgt er een onderzoekje, door middel van een gesprek, toets en /of observatie. Naar aanleiding van het onderzoek wordt er een handelingsplan opgesteld waarin de doelen, afspraken en werkwijze beschreven worden. Na een bepaalde periode wordt het handelingsplan geëvalueerd en eventueel een nieuw handelingsplan besproken.

Kinderpraktijk Topper werkt oplossingsgericht en handelingsgericht. Wat kan het kind al en hoe kunnen we deze positieve punten inzetten bij wat nog niet lukt?

KINDERCOACHING

Elke ouder ziet zijn kind het liefst gelukkig. Soms kan een kind niet lekker in zijn vel zitten, last van onverklaarbare buikpijn, piekeren of onzeker zijn. 

Kinderpraktijk Topper biedt hulp voor kinderen, tieners en hun ouders als er een vraag is over de opvoeding, het gedrag of de ontwikkeling van een kind. Het is een praktische, laagdrempelige en kortdurende vorm van hulp. 

Er wordt oplossingsgericht gewerkt. Welke kwaliteiten, talenten en mogelijkheden heeft het kind in zich en welke werkwijze of methode past het beste bij het kind?
Op deze manier wordt er aan het zelfvertrouwen gewerkt en doet het kind zelfkennis op. 

Share by: